Prowadzący

Paweł Grochocki

Psycholog i specjalista w obszarze muzykoterapii, śpiewak. Zajmuje się stylem śpiewu męskiego i folklorem religijnym. Uczy się od wiejskich śpiewaków, prowadzi badania terenowe, warsztaty śpiewu, zajmuje się edukacją międzypokoleniową w obszarze przekazu tradycji muzycznych. Zaangażowany w ruch odrodzenia muzyki tradycyjnej w Polsce. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2015).

Olga Kozieł

Członkini wielu zespołów muzyki tradycyjnej, kuratorka cyklu “Koncerty domowe”. Swoje zamiłowania rozwija również na gruncie naukowym, przygotowuje pracę magisterską w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2005 roku wielokrotnie uczestniczyła w warsztatach głosowych, tanecznych i instrumentalnych prowadzonych przez wykładowców z Polski, Ukrainy, Białorusi, Rosji, Litwy i Serbii.

Skończyła pedagogikę (licencjat) na Uniwersytecie Warszawskim, zajmuje się edukacją kulturową i muzyczną (przedszkolną i wczesnoszkolną) dzieci, prowadzi warsztaty śpiewu tradycyjnego, jest pomysłodawczynią projektów, dedykowanych badaniu i kontynuacji tradycji muzycznych wsi.

Ewa Grochowska 

Muzyk, nauczyciel śpiewu tradycyjnego, badaczka tradycji muzycznych wsi polskiej i stylów wokalnych w muzyce tradycyjnej Europy Środkowo – Wschodniej, doktor nauk humanistycznych. Główny obszar zainteresowań muzycznych – śpiew tradycyjny i muzyka instrumentalna centralnej i południowo – wschodniej Polski. Związana obecnie m.in. z zespołem „Tęgie Chłopy” (muzyka Kielecczyzny), zespołem wokalnym „Warszawa Wschodnia”, zespołem „Z Lasu” (tradycje śpiewacze Polesia ukraińskiego i białoruskiego). Prowadzi także własny Zespół Śpiewaczy, specjalizujący się w śpiewie obrzędowym. Jest specjalistką w dziedzinie tradycyjnego wesela – w 2015 r. była konsultantką do spraw obrzędu weselnego na planie filmu „Wołyń” w reż. W. Smarzowskiego. Jest autorką i realizatorką przedsięwzięć, poświęconych edukacji w zakresie tradycyjnej kultury muzycznej, współpracuje z wieloma środowiskami i instytucjami w Polsce, których działania koncentrują się wokół muzyki tradycyjnej i kultury ludowej.

Opracowała autorską metodę pracy nad śpiewem tradycyjnym. Umiejętności w tym zakresie doskonali od 1999 r. W latach 2001- 2013 była uczennicą wybitnego skrzypka ludowego Jana Gacy z Przystałowic Małych.

Członkini Forum Muzyki Tradycyjnej i Polskiego Seminarium Etnomuzykologicznego. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2006 i 2014 r.

Autorka programu „Tutejsi: tradycje muzyczne Pomorza Zachodniego”.